dsbygoogle.js'/> > فيلسوفي: عنتر وعبله القصه الحقيقيه
Powered By Blogger

الأحد، 8 سبتمبر 2019

عنتر وعبله القصه الحقيقيه

عنتر وعبله القصه الحقيقيه

عنتر وعبله القصه الحقيقيه




عنتر وعبله القصه الحقيقيه


خد الحقيقه من فيلسوفك




عنتر مكنش عبد اسود ولا حاجه خالص

دا كان ابيضانى وعسوله وخريج مدارس اجنبيه وبرنس

بس اصحاب السوء لعبه فى دماغه وخد وطلعه جمصه

وانتو عرفين جمصه وما ادراكو ما جمصه والاناديل

فالواد اتحروق من البحر والشمس وتسلخ وكده

فبقى شكله مسخره فاصحابه قاعده يتريقه عليه ويقولولو ياعبد ياعبد

ياعبد يا اسود وانتو عرفين الصحاب بقى

بالبت عبله عنيها كانت هتطلع عليه وهى اللى كانت بتكتبله شعر وقرفاه

فاعرفت تشنكله الواد وتجيب رجله فراح اتقدم لها

فابوها طلب منه 100 موتسكل حلاوه ويكونه حمر

قاله ليه هو انا تاجر رز

وسابه وقاله الله الغنى يابا

دنا بال 100 موتسكل دول افتح محل تأجير سيارات

وسابهم وخلع على الكويت يشتغل هناك

فزعلت عبله وقعدت تكتبله فى اشعار



وهذا جزء من اشعارها الحزينه











الزربووو خلى القلب صفايه ..وانا قلبى كتلة نار وانت الطفايه


قلبى بجد اتكوى بالمكوى ... وبقى شبه البطاطسايه


قشره بايدك تقشيره ...بس بلاش ونبى التكشيره


خد قلبى من جوه منى... وكتب عليه بالتباشيره


دا انا نفسي انط واجيلك... بس صعبه عليا التأشيره


شاور بس بصباعك ...وانا هجيلك حتى بتصفيره

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يامدلع احمد سعد اقوى تريقه

يامدلع احمد سعد اقوى تريقه